Sophia

Kategori: Äventyr

Copenhagen

Största delen av första dagen gick åt till flygresan och att hitta till hotellet osv. Efter det strövade vi omkring i fina Nyhavn och åt Churros, himmelskt gott!

Jag trodde jag beställde en maffig räktallrik och blev väldigt besviken då jag fick denna framför näsan.

Dag två startade vi med en promenad i Kungsparken. Vi tog ut allt vi kunde av den soliga morgonen (resten av resan regnande det eller var mulet) och njöt av den fina omgivningen bestående av blommande körsbärsträd, fontäner och minnesmärken.

Vi hittade ett jättemysigt och relativt billigt brunch-ställe vid namn Dalle Valle. Man fick äta hur mycket man orkade från buffén för ca 12 euro! Dessutom hade de goda latten med olika smaker, bland annat kokos, jättegott!

På Illum Rooftop spenderade vi rätt så mycket tid. Där fanns cafeér, restauranger, barer och dessutom en avdelning med heminredning! Jättemysig takvåning längs Ströget.

Sista dagen ösregnade det så vi passade på att njuta av goda kaffen och springa igenom de sista butikerna innan hemfärd.

4306788229

Solig lördag

Denna soliga lördag har jag spenderat i härliga Hangö med världens härligaste bror. Vädret var verkligen on point och på vissa ställen kändes det nästan som sommar, jag menar se bara på första bilden! För en stund funderade vi om vi ens befann oss i Finland när vattnet började skifta i turkosa nyanser.

Vi passade på att inleda uteterass-säsongen på Regatta Café.

Vi vandrade omkring på Hangös evighetslånga stränder och Wilhelm knäppte en massa snygga bilder!

Dessutom upptäckte vi några mysiga butiker med fina inredningsgrejer och havsutsikt (!!).

Finlands sydligaste spets

Igår rivstartade jag och mina 2 flickor April med en powerwalk längs Tulludden. Vi litade på väderlägsprognoserna som utlovade sol men blev ytterst besvikna på den fronten. En riktigt skön runda var det i alla fall och naturen där är verkligen så fin!

STHLM

Strövade omkring på Stockholms mysiga gator i söndags, lite julstämning fick jag trots allt.

Corfu

Ön är omringad av en massa fina grottor, stränder och verkligen kristallklart turkost vatten.

Den låånga sandstranden i Glyfada och drömfrukosten på hotellet.

Dag 2 hyrde vi en trampbåt och hittade världens paradisstrand där vi snorklade omkring.

Utsikten från hotellets poolområde, oslagbar.

Vår Kingbed på 2 meter haha och den lilla paradisstranden.

Alla dagar förutom en åt vi middag på stranden, det måste ju vara något av det bästa som finns.

Båttur inne i en grotta.

Det gick en söt liten hiss ner till stranden från hotellet!

Lite mer frukost.

En puss på Medelhavet dag 5 då vi åkte på båtutflykt till några andra öar.

Jag är hemma igen efter en skön vecka på Corfu med min prins. Verkligen en lyckad resa till en ö värd att besöka, finns såå mycket fina platser! Vi försökte äventyra så mycket vi kunde men vi hann ändå bara med en bråkdel av allting på en vecka. Vädret var på vår sida fast säsongen håller på att ta slut och hotellet var verkligen mitt i prick! Efter en krånglig hemresa är vi nu tillbaks i höstrusket igen, känns sådär. En sjukt mysig vecka var det i alla fall.

Estlands västkust

Hej! Jag är hemma igen efter en riktigt lyckad resa med familjen. Pärnu var så himla fint, vädret kunde inte ha varit bättre och hotellet vi

bodde på var det mysigaste någonsin - åk dit!

Stockholm

Vi startade lördagen klockan 6 med hotellfrukost i hamnen, solen sken redan då och vi fick ett bord på balkongen, perfekt start på dagen helt enkelt.

Mina favoritpinglor.

Godaste burgaren i Stockholm hittar man på Vigårda Barbeque!

På kvällen då vi hade tänkt gå runt i Gamla stan regnade det, men det gjorde inget för vi myste i stället på Vapiano med pasta och nya Somersbyn på det, sjukligt god!

Dubai °1

Frukosten på hotellet var himmelsk!

Det nya året firade jag in med familjen + någon miljon andra människor under världens högsta byggnad på tolvslaget. Häftigt var det tills vi skulle få tag på en taxi efteråt. Efter 3 timmars sökande mitt i natten hoppade vi äntligen in i en taxi. Känslan var typ helt obeskrivlig. Var så trött efter hela nattens flygande, hungrig osv så somnade på sekunden när vi kom till hotellet lite före 5.

Jag traskar omkring lite i öknen. / Frukthimlen.

Min favoritbild från resan haha!

Youghurtland i Dubai Mall (med 1200 butiker!!). / På Jumeirah beach bredvid Burj al Arab.

Lite mera frukost.

En kväll spenderade vi i ett beduinläger.

Under Burj Khalifa.

Det är ändå dagar som denna jag saknar mest.

Jeepsafarin i öknen var nästan värre än att åka bergochdalbana haha...

Shoppingfestivalen i Dubai började 1 januari så jag gick bananas i butikerna heh.

Hemma

Natten till onsdagen landade jag hemma i egen säng igen efter en ljuvlig resa till Dubai / Ras Al Khaimah, en såå härlig vecka var det! Allt från paradisstränder, världens största shoppingcenter, ökensafari, fyrverkerier under Burj Khalifa och slappa dagar på stranden/vid polen har vi hunnit med. Brukar tycka att det är skönt att komma hem men detta råa och ruskiga väder i kombination med en massa skolgrejer och deadlines skulle jag gärna byta bort mot några veckor i paradiset till. En hel del bilder jag har i varje fall som kommer upp här inom kort! Puss.

Packa

Typiskt mig att ha allting färdigpackat långt på förväg haha... Dock finns det 1OO andra saker jag måste hinna med innan planet lyfter. Högst på prioritetslistan finns en bunt med skolgrejer som jag har lovat mig själv att göra undan idag men det känns inte särskilt lockande när det är full sol och perfekta minusgrader ute. Ännu har jag inte tröttnat på kylan men åh så det ska bli skönt med en ca 30-40°s förändring för en vecka.